Aktualności
Znamy już 82 projekty budżetu partycypacyjnego 2018
1 lutego 2017 środa
grafika

82 projekty złożone w ramach IV edycji budżetu partycypacyjnego przez mieszkańców Warszawy zostaną teraz poddane wstępnej weryfikacji szczegółowej przez wydziały merytoryczne oraz jednostki miejskie.

Sugestie urzędników dot. naniesienia zmian w projektach zostaną przedstawione autorom projektów na zbliżających się spotkaniach dyskusyjnych, które trwać będą od 01.03 do 13.03. br.

Na spotkania zapraszamy wszystkich mieszkańców, ponieważ będzie to okazja do wymiany opinii i szansa na dopracowane projektów.

O terminach spotkań poinformujemy w późniejszym terminie.

Projekty dostępne są na stronie< a href="https://app.twojbudzet.um.warszawa.pl/forum/region/567">https://app.twojbudzet.um.warszawa.pl/forum/region/567"

Bezpłatna komunikacja dla uczniów
31 stycznia 2017 wtorek
grafika

Miasto rozszerzy katalog osób uprawnionych do bezpłatnych przejazdów. Od 1 września br. biletów ZTM nie będą już musieli kupować uczniowie stołecznych szkół podstawowych i gimnazjów oraz uczniowie szkół podstawowych i gimnazjów mieszkający na terenie m.st. Warszawy.

W Warszawie jest obecnie 325 szkół podstawowych i 239 gimnazjów. Z ankiety przeprowadzonej w ubiegłym roku przez Zarząd Transportu Miejskiego (w okresie od 23 listopada do 7 grudnia, ponad 4,1 tys. respondentów) wynika że z komunikacji miejskiej w codziennych dojazdach do szkół korzysta obecnie ok. 30 proc. spośród ponad 151 tys. uczniów stołecznych szkół podstawowych i gimnazjów. 41 proc. uczniów dociera do szkół pieszo, 25 proc. jest podwożonych samochodem a 4 proc. korzysta z innych środków transportu (rower, hulajnoga).

Aż 80 proc. respondentów, którzy wzięli udział w badaniu zadeklarowało, że przestanie dowozić dzieci do szkoły po wprowadzeniu darmowej komunikacji. Co oznacza ponad 30 tys. potencjalnych, nowych pasażerów.

Spersonalizowana karta ucznia
Decyzję o zmianie systemu ulg i przyznaniu prawa do bezpłatnych przejazdów uczniom szkół podstawowych i gimnazjów podejmą radni. Będzie przysługiwało zarówno dzieciom i nastolatkom mieszkającym i uczącym się w stolicy jak i mieszkającym w Warszawie, ale uczącym się w innych, nie stołecznych placówkach oświatowych.

Uprawnienie będzie obowiązywało od 1 września br. Uczniowie będą podróżowali komunikacją miejską bezpłatnie na podstawie specjalnych, spersonalizowanych kart miejskich.

Szkoły prześlą do Zarządu Transportu Miejskiego wypełnione wnioski wraz ze zdjęciem dzieci (wzór wniosku i instrukcja zostanie dostarczona do szkół) oraz informację na jaki okres należy wgrać uprawnienie. Uprawnienia będą wgrywane na okres nie dłuższy niż 4 lata. Natomiast ZTM dostarczy do szkół gotowe, spersonalizowane Warszawskie Karty Miejskie.

Dzieci, które mieszkają na terenie Warszawy a uczęszczają do szkół poza miastem, będą mogły wyrobić kartę w każdym POP ZTM.

Przebudowa ulicy Henryka I Brodatego i budowa mini ronda
30 stycznia 2017 poniedziałek
grafika

Dobra wiadomość, szczególnie dla mieszkańców Osiedla Gawra i Osiedla Niedźwiadek. Oczekiwana przebudowa ulicy Henryka I Brodatego, wraz z wykonaniem tzw. mini ronda rozpocznie się jeszcze w tym roku.

Na skrzyżowaniu ulic: Henryka I Brodatego – Orląt Lwowskich - Warszawskiej zostanie wprowadzony ruchu kołowy, co umożliwi bezpośredni przejazd z ul. Orląt Lwowskich do ul. Henryka I Brodatego i znacznie poprawi bezpieczeństwo na skrzyżowaniu. To rozwiązanie będzie także sprzyjać wygodzie kierowców, którzy znacznie szybciej niż obecnie będą mogli włączyć się do ruchu przy wyjeździe z osiedla. W ramach prowadzonych prac na odcinku od ul. Warszawskiej do ul. Magnackiej – powstaną 22 zatoki postojowe; na odcinku od ul. Magnackiej do kanału Konotopa powstanie droga asfaltowa z chodnikami po wschodniej części ulicy, dwie zatoki autobusowe oraz kanalizacja deszczowa w ulicy.

Prace budowlane rozpoczną się nie wcześniej niż we wrześniu, już po zakończeniu modernizacji na ul. Zaczarowanej Dorożki, bowiem jednoczesna realizacja tych zadań oznaczałaby zablokowanie obydwu wyjazdów z osiedla. Szacowany koszt inwestycji wyniesie ok. 1,5 mln zł. Realizacja potrwa do końca 2018 roku.

W załączeniu: Plan stałej organizacji ruchu (projekt techniczny), w ramach przebudowy drogi gminnej ul. Brodatego na odcinku od ul. Magnackiej do kanału Konotopa, wraz z mini rondem: ul. Brodatego – ul. Warszawska – ul. Orląt Lwowskich, w Dzielnicy Ursus m.st. Warszawa.

40. lecie stołeczności Ursusa
27 stycznia 2017 piątek
grafika

W tym roku przypada 40. rocznica przyłączenia Ursusa do Warszawy. 1 sierpnia 1977 roku rozporządzeniem ministra administracji, gospodarki terenowej i ochrony środowiska Marii Milczarek ( „Dziennik Ustaw” nr 24/1977 poz. 103) miasto z niedźwiedziem w herbie znalazło się w granicach administracyjnych stolicy. Jako miasto Ursus istniał tylko 25 lat, zdegradowano go do roli osiedla w dzielnicy Ochota.

Inkorporacja Ursusa do stolicy nie była dziełem przypadku. Stała się rok po głośnym proteście robotników fabryki traktorów z 25 czerwca 1976 roku. Jeden z luminarzy ówczesnego życia politycznego, I sekretarz Komitetu Warszawskiego PZPR – Alojzy Karkoszka powiedział szczerze podczas jakiejś narady, że silna organizacja partyjna Warszawy utrzyma w ryzach warchołów z Ursusa. Okazało się to pobożnym życzeniem. W 1980 roku Ursus stał się jednym z głównych ognisk buntu przeciw komunistycznej władzy.

Proces włączania Ursusa do Warszawy był dość długi. Dopiero po półtora roku (od 1stycznia 1979 roku) zmieniono nazwy ulic, bo większość z nich powtarzała się. Trzeba też było zmienić numerację domów, bo w stolicy ulice biegnące równolegle do Wisły, musiały mieć numerację z biegiem rzeki, a prostopadłe do rzeki numeracje od Wisły. Zmieniono kod pocztowy z 05-810 na 02-495 oraz pierwsze dwie cyfry telefonów z 52 na 62. Podmiejski autobus 210, jadący z osiedla Niedźwiadek na pętlę przy Cmentarzu Wolskim, otrzymał numer 194. Sporo wody upłynęło w Wiśle zanim jesienią 1979 roku uruchomiono drugą linię autobusową. Autobusy 191,połączyły osiedle Niedźwiadek – przez stary Ursus – z placem Narutowicza, umożliwiając wreszcie łatwiejszy dojazd do Urzędu Dzielnicy przy ul. Grójeckiej. W Ursusie była filia tego urzędu przy ulicy Rynkowej. Jesienią 1979 roku przedłużono też nocną linię autobusową 605 do Ursusa. I to wszystko.

Włączenie Ursusa do Warszawy nie spowodowało jego rozwoju, a degradację. Nie tylko był peryferiami stolicy, ale coraz wyraźniej było widać, że staje się odległymi przedmieściami samej Ochoty.

W sierpniu 1979 roku – w drugą rocznicę włączenia Ursusa do Warszawy – ówczesny naczelnik dzielnicy Ochota Zbigniew Lippe powiedział w wywiadzie udzielonym dziennikarzowi „Głosu Ursusa”: „Kiedy oglądamy Ursus poprzez osiedle Kolorowa, czy okolice dawnego placu 1000-lecia to wydaje się on bardzo nowoczesnym i wielkomiejskim. Ale Ursus to również ulica Regulska oraz dawna Sosnowa i wiele im podobnych. Jeśli więc spojrzymy na Ursus od tych zaniedbanych uliczek, dopiero wtedy widzimy jak wiele pozostało do zrobienia”.

Niestety, lata osiemdziesiąte nie sprzyjały rozwojowi osiedla. Ursus dostarczał 25 proc. dochodu do budżetu Ochoty, a do niego wracało tylko 10 proc. Dopiero początek lat dziewięćdziesiątych XX wieku zmienił radykalnie sytuację. 1 stycznia 1993 roku, decyzją rządu Hanny Suchockiej, Ursus został wyłączony z Ochoty jako 8 dzielnica-gmina warszawska. Usamodzielnienie się Ursusa zbiegło się ze 100. leciem istnienia fabryki Ursus, która przez lata odgrywała decydującą rolę w przekształceniu okolicznych wiosek: Czechowic, Gołąbek, Skoroszy i Szamot w jedno miasto.

Dla Ursusa powiał lepszy wiatr. Jego dynamiczny rozwój na przełomie tysiącleci to już inna historia.

Jerzy Domżalski

Do pobrania : Rozporządzenie Ministra Administarcji z dnia 6 lipca 1977r.

Kto zostanie najlepszym dzielnicowym? - konkurs
9 stycznia 2017 poniedziałek
grafika

Rozpoczął się konkurs „Dzielnicowy dla mieszkańców”. Ma on na celu wyłonienie najlepszego dzielnicowego w Warszawie, pobudzenie inicjatywy dzielnicowych, podnoszenie skuteczności ich działań zapewniających stałą poprawę poziomu bezpieczeństwa i porządku publicznego w rejonie pełnienia służby.

Dzielnicowy to policjant, który doskonale powinien znać swój rewir – zarówno teren, ludzi, jak i problemy, które pojawiają się na podległym mu obszarze. Dobry kontakt z mieszkańcami, znajomość specyfiki dzielnicy, niebezpiecznych miejsc i potencjalnych zagrożeń pomaga mu w codziennej pracy, czyli zapewnieniu bezpieczeństwa lokalnej społeczności. W Warszawie w zależności od wielkości danej dzielnicy może w niej pracować od kilku do kilkudziesięciu dzielnicowych. I tak np. w Rembertowie jest 5 dzielnicowych, w Śródmieściu 44, a na Mokotowie aż 53.

Konkurs przeprowadzony zostanie we wszystkich dzielnicach m.st. Warszawy i trwać będzie do 30 kwietnia. Z każdej dzielnicy wytypowany zostanie przez kierownika Delegatury BBiZK jeden kandydat. Nominacja musi być poprzedzona dogłębną analizą pracy dzielnicowego wciągu minionego roku, jego faktycznych osiągnięć, dbałości o dobro i bezpieczeństwo mieszkańców. Ocena dokonana przez kierownika delegatury powinna być oparta także na opiniach mieszkańców oraz członków Grup Osiedlowych.

O wyłonieniu zwycięzców konkursu rozstrzygnie komisja konkursowa, w której skład wchodzą: dyrektor Biura Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Urzędu m.st. Warszawy, komendant stołeczny policji lub jego zastępca, naczelnik Wydziału Prewencji KSP oraz przedstawiciele delegatur i BBiZK.

Nagrody finansowe ufundowane przez m.st. Warszawę za trzy pierwsze miejsca wyniosą:
I miejsce – 2500 zł,
II miejsce – 2000 zł,
III miejsce – 1500 zł,

Dla policjantów, którzy zajęli miejsca od 4 do 18, zostaną wręczone nagrody w wysokości 1000 zł.

Sami zobaczcie jak zmieniła się Warszawa

Od 2007 roku na dofinansowanie Komendy Stołecznej Policji Warszawa przeznaczyła 153,3 mln zł. W ramach tej kwoty sfinansowano m.in.: 283 941 służb ponadnormatywnych policjantów. Opłacenie tych dodatkowych patroli oznacza, że policjanci sprawdzają te miejsca, które są pomijane w regularnych patrolach.

Warszawa opłaca również 100 dodatkowych etatów w rewirach dzielnicowych – 17,9 mln zł, oraz finansuje utrzymanie 4 kompanii kandydackich w Oddziałach Prewencji – 13,2 mln zł. Dzięki miejskim funduszom organizowany jest staż adaptacyjny policjantów w służbie przygotowawczej pełnionej w Oddziale Prewencji Policji - ok. 14,6 mln zł.

Warszawa wspiera stołecznych policjantów także sprzętowo. W ciągu ostatnich 10 lat za ponad 34 mln zł kupiono 369 pojazdów różnego typu, m.in. radiowozy, mobilne posterunki policji, łódź ratunkowo-patrolową, robot pirotechniczny.

W latach 2007-2016 Warszawa przeznaczyła ponad 11 mln zł na nagrody dla policjantów, którzy podczas swoich służb przyczynili się do poprawy bezpieczeństwa w naszej najbliższej okolicy.

Więcej na: www.samizobaczcie.pl

Apel do hodowców drobiu
2 stycznia 2017 poniedziałek
grafika

Apel Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Głównego Lekarza Weterynarii do hodowców drobiu.

Szanowni Państwo!

Wirus wysoce zjadliwej grypy ptaków (HPAI), podtypu H5N8 – nie jest groźny dla ludzi, ale jest bardzo szkodliwy dla gospodarki i niebezpieczny dla Waszych gospodarstw.
Główną przyczyną rozprzestrzeniania się wirusa grypy ptaków H5N8 są zarażone dzikie ptaki. Niestety przyczyną bywa też człowiek i dlatego przypominamy o podstawowych zasadach postępowania.

Należy bezwzględne przestrzegać zasady bioasekuracji:

  • zabezpieczyć paszę przed dostępem zwierząt dzikich;
  • nie karmić drobiu na zewnątrz budynków, w których drób jest utrzymywany;
  • nie poić drobiu oraz ptaków utrzymywanych przez człowieka wodą ze zbiorników, do których dostęp mają dzikie ptaki;
  • stosować w gospodarstwie odzież i obuwie ochronne oraz po każdym kontakcie z drobiem lub dzikimi ptakami umyć ręce wodą z mydłem;
  • stosować maty dezynfekcyjne w wejściach i wyjściach z budynków, w których utrzymywany jest drób;
  • przetrzymywać drób w przeznaczonych do tego celu pomieszczeniach bez możliwości swobodnego poruszania się po otwartym wybiegu.

Przypominamy też, że za brak stosowania zasad bioasekuracji będą nakładane kary administracyjne.

Do pobrania: Ulotka informacyjna



  archiwum     zapowiedzi  
 
© Copyright 2004-2017, Urząd m.st. Warszawy dla Dzielnicy Ursus - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zgłoś problem !!!